dinsdag 2 september 2014

Joy Anna Thielemans in ALS Ice Bucket Challenge onder ijsdouche

 
Joy Anna Thielemans in ALS Ice Bucket Challenge onder ijsdouche
 
Ook koppel uit Thuis onder ijsdouche

In Thuis spelen ze Jana en Lowie, maar ook naast de set kunnen acteurs Joy Anna Thielemans en Matthias Vergels het goed met elkaar vinden. Joy werd uitgedaagd voor de Ice Bucket Challenge door columniste Eva Mouton en Matthias door acteur Bert Verbeke. Dus besloten ze om samen een emmer ijskoud water over zich heen te storten en zo de bewustmakingscampagne voor de spierziekte ALS te steunen, zoals in deze video van het filmpje te zien is.


IJsemmer-uitdaging? Eva Mouton heeft het niet goed begrepen

Illustratrice en schrijfster Eva Mouton aanvaardde de 'Ice Bucket Challenge' van De Standaard-redactrice Veerle Beel. Ze nomineert op haar beurt Joy-Anne Thielemans, Elfi De Bruyn en Heidi Lenaerts. Alleen: Mouton heeft het concept niet zo goed gesnapt. Ze krijgt roomijs over zich, dat wordt afgewerkt met chocoladesnippers, bosbessen, frambozen en slagroom.

Olivier Goris ALS Ice Bucket Challenge
Olivier Goris, netmanager van Eén, gaat de uitdaging van Joy Anna Thielemans aan. En nomineert Adriaan Van den Hoof, Cath Luyten en Lieven Scheire.

Uitdaging aanvaard Joy Anna Thielemans! Onze netmanager steunt ALS.net en nomineert Adriaan Van den Hoof, Cath Luyten en Lieven Scheire. ‪#‎icebucketchallenge‬

Ana Ivanovic geeft Ice Bucket Challenge sexy dimensie

Eentje om het af te leren, maar wel een speciale: ook tennisster Ana Ivanovic heeft zich aan een 'ice bucket challenge' gewaagd ten voordele van ALS-patiënten. De Servische schone gaf de uitdaging wel een sexy dimensie. In een spannend doorschijnend topje liet ze twee stoere kerels het ijskoude water over haar atletische lijf gieten.

Vervolgens nomineerde ze Serena Williams, die zondag Ivanovic versloeg in de finale van Cincinnati, Roger Federer en ook Bayern-ster Bastian Schweinsteiger. De drie hebben 24 uur de tijd om de handschoen op te nemen.

“Het zou jammer geweest zijn mocht ik anders hebben geheten.” (…) “Het zou echt belachelijk zijn mocht ik een depressieve nietlevensgenietendeweetikveelwat geweest zijn. Dat ligt totaal niet in de lijn van mijn naam.” (Uit ‘Gewoon Joy’ van Joy Anna Thielemans)

Woorden die tot nadenken stemmen, toch? Wie zijn dochter Joy Anna doopt, neemt een berekend risico. Een dergelijke postnatale marketingstrategie kan natuurlijk twee kanten op: of je dochter groeit op tot de kekste aan de Aldi-kassa of tot een showbizzfenomeen zonder weerga. Het kan met deze Joy nog verkeren, maar voorlopig neigen we toch naar het tweede. Joy Anna Thielemans heet dan ook de Vlaamse ‘It-girl’ te zijn, alsook een Twitterfenomeen, puberidool, soapactrice, naaktmodel voor meerwaardezoekers, een socialmediagoeroe (echt, De Morgen?), een multitalent (echt, Flair?), de Marilyn Monroe van 2014 (echt, vrienden van Joy Anna?) en een fashionista. “Ik, een fashionista? Goh, laten we het gewoon the joy of fashion noemen.”

Stiefvader adopteert Joy Anna Thielemans

'Thuis'-actrice Joy Anna Thielemans heeft twee weken geleden een adoptieverzoek gekregen van haar stiefvader Jan Staes. "Ik was zo gelukkig. Ik moest heel hard mijn best doen om niet te beginnen huilen", zegt ze in Het Nieuwsblad. "Het was een beetje alsof ik ten huwelijk gevraagd werd."

De 21-jarige actrice, die Jana speelt in de Eén-serie 'Thuis', was aangenaam verrast door het adoptieverzoek. "Het was een moment waarop ik al vier jaar aan het wachten was, al heb ik mijn stiefpapa nooit in die richting geduwd", zegt ze. "Jan is al heel mijn leven mijn vader, al achttien jaar. Maar nu voelt het ineens toch nog anders. Nu is er eindelijk die absolute zekerheid."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten