donderdag 12 december 2013

Thuis actrice Joy Anna Thielemans is reporter in "Lust for life"


Thuis actrice Joy Anna Thielemans is reporter in "Lust for life"

Joy Anna Thielemans zal vanaf 31 oktober te zien zijn als reporter in het nieuwe Eén-programma "Lust for life".
Dat maakte de actrice zelf bekend via Twitter. Thielemans is bij het grote publiek vooral bekend als Jana Blomaert uit "Thuis".

In "Lust for life" wordt op zoek gegaan naar wat er leeft op het gebied van design, fashion, reizen, lekker eten en alles wat daarrond hangt. Eerder werd al bekendgemaakt dat Eva Daeleman, Titus de Voogdt, Hannelore Knuts en Wim Ballieu zullen opdraven in het lifestyleprogramma.

Nu heeft ook Anna Joy Thielemans via Twitter laten weten dat ze te zien zal zijn in "Lust for life". De 21-jarige sexy actrice is vooral bekend van "Thuis", maar speelde ook rollen in onder meer "Quiz me quick", "Code 37" en "Vermist".

In 'Thuis' is ze Jana, het liefje van Bram, en in Bart De Pauws 'Quiz Me Quick' wordt ze vanaf half oktober Sofie: een kleine rol, maar wel één om verliefd op te worden. Joy Anna Thielemans (20) staat voor een doorbraak in 2014 als bekende Vlaamse vrouw, alleen weet ze zelf nog niet welke.

Een olijfgroene jumpsuit die fladdert om het ranke lijf, sluik lang haar, natuurlederen laarsjes met bling bling op het hielstuk, snoeproze nagellak en een Sarah Palin-bril: Joy Anna Thielemans is een Antwerpse fashionista, dressed to kill. Ze eet artisjok als middagmaal, bij voorkeur biologisch geteeld, vindt Madonna een icoon, twittert tegen de sterren op - zelfs als ze nog nat is van de jacuzzi - en noemt een reisje van vijf dagen naar Zwitserland een roadtrip. En stond al eens bijna bloot op de cover van Humo.

Diva? Strekenwijf? Niks van. Joy, zoals ze zich laat aanspreken, ziet het leven graag als een kermis, maar voor elke flosj die ze kan pakken, voor elke cadeautje dat ze bijeenschiet, is ze dankbaar als een kind. 'Thuis' is één van die geschenken, en wat voor één. Ze mag meespelen in een reeks die in haar herinnering altijd al op televisie is geweest.

Joy Anna Thielemans «Het is één van de zekerheden in 't bestaan: je hebt een zware dag op school of op het werk achter de rug, je wil om acht uur even relaxen, en je kijkt naar 'Thuis'. Pol Goossen is voor mijn generatie gewoon een icoon: we kennen hem al ons hele leven.

»Ik heb 'Thuis' nooit echt gevolgd, maar mijn oma wel, en bij haar keek ik geregeld mee. Ik weet nog dat ik toen dacht: 'Het moet leuk zijn om daarin mee te spelen.' En dat is het ook: een fantastische ploeg.»

 Hoe zie jij 'Thuis'? Als een job, een leerschool, een tussenstap...

Joy Anna Thielemans «Als iets dat ik heel graag en dus ook nog lang wil doen. Toen ik eraan begon, dacht ik nog: 'We zien wel wat het wordt.' Nu ga ik elke keer met plezier naar de set, zelfs als ik om vier uur uit bed moet. Terwijl ik vroeger een hekel had aan vroeg opstaan.

»Het ís natuurlijk een leerschool, maar zo voelt het nooit. Pas op de set van 'Quiz Me Quick' ben ik gaan beseffen hoe veel ik al had bijgeleerd. Ik had voordien al eens meegedaan in 'Code 37' en 'Vermist', en toen snapte ik het nog allemaal niet zo goed: hoe je als acteur met de camera omgaat, hoe je op een set beweegt... Nu ging dat bijna vanzelf.»

 Je wil nog lang in 'Thuis' meedraaien, zeg je. Weet je ook of dat kan en mag?

Thielemans «Daar krijg ik deze maand meer over te horen.»

De extreemste thuis: Joy Anna Thielemans

Spring-in-’t-veld, Thuis-actrice, spraakwaterval, lief van Bartel Van Riet. Dat is maar een greep uit de labels die je op actrice Joy Anna Thielemans (21) kan plakken. Piepjong is ze, maar niet te jong om te mijmeren over een rondfladderperiode. “Ik ben nooit het meisje geweest van de onenightstands. Waarover praat je dan ’s ochtends?”

Thuis was voor jouw lieflijke verschijning ietwat oubollig. Valt het mee om als jonkie mee te spelen in een oudemannenserie?
THIELEMANS: “Maar dat is het helemaal niet! Neem nu het personage Frank, vertolkt door Pol Goossen. Dat trekt veel jonge kijkers aan. Het publiek is groter geworden door sterke verhaallijnen en een ijzersterke cast. Eerst vond ik het overweldigend om op de set te staan met al die klassebakken. Pol merkte dat op een gegeven moment op. Hij kneep even in mijn arm en zei dat ik goed bezig was. Ik heb enorm veel bijgeleerd van de cast.”

“Voor de juiste rol, scheer ik mijn haar af.”

En als je die klassebakken gaat vergelijken met pakweg Veerle Baetens of Matthias Schoenaerts?
Joy Anna Thielemans: “Het is niet omdat acteurs in een soapserie spelen, dat het per definitie minder goede acteurs zijn. De meesten spelen al jaren de pannen van het dak in de theaterwereld. Een van de mooiste rollen van Pol Goossen was die van vader in Ben X. Hoewel sommige Thuis-acteurs al bijna twintig jaar dezelfde rol spelen, doen ze dat nog steeds met volle overtuiging. Annick Segal (Rosa in Thuis; red.) is vol lof over haar vaste stek in de serie, want ze heeft de vrijheid om die combineren met theater en andere rollen. Het maakt niet uit waar je in meespeelt, zolang je het maar graag doet.”

Zou jij ooit de rol willen vertolken van een cocaïnehoertje of lesbische gangstergriet?
THIELEMANS: “Ja. Ik wil heel graag een rol spelen die mijlenver staat van wie ik ben. Een extreem personage waar ik mijn hart en ziel in kwijt kan en voor moet knokken. Als het moet, dan scheer ik zelfs mijn haar af.”

Stel, je speelt de rol van een kankerpatiënte. Dan moet je wel de straat op met een vleesklak. Niet vanzelfsprekend voor een aantrekkelijke vrouw. Zou jij dat kunnen?
Joy Anna Thielemans: “Dat denk ik wel, ja. Als je een film draait over zo’n geladen thema, moet je er wel intensief mee bezig zijn. De manier waarop je op straat bekeken wordt, maakt deel uit van het inlevingsproces. Als ik morgen zo’n rol krijg, doe ik het meteen.”

Vrees je dan niet dat je lief je aan de deur zet? Mogelijk knapt Bartel Van Riet wel af op kaalkopjes.
THIELEMANS: “Welnee! En in het ergste geval zet ik een pruik op als ik thuiskom. (lacht) Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn job tot het uiterste wil gaan. Ik zal nooit aan iemand anders vragen of ik een rol moet aannemen. Niemand mag je beperkingen opleggen op werkvlak, behalve jij zelf. Als het gaat om intieme seksscènes, dan moet er simpelweg een goeie verstandhouding zijn. Het blijft iets raars om je lief op tv iemand anders te zien binnendoen. Maar ik kan nooit de verliefde blik die bestemd is voor mijn lief, geven aan een tegenspeler. Bovendien zou ik nooit een intieme naaktscène doen omdat er een lekker ding voor mij zit. Zelfs al is hij extreem knap, dan nog niet.” (lacht)

Het volledige interview leest u in P-magazine.

Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)

Wanneer de vijftienjarige Jana met haar verstuikte pols op de spoeddienst belandt, haalt ze het leven van Tibo danig overhoop. Hij kent Jana niet maar wanneer haar moeder opduikt, wordt duidelijk dat Tibo en Ellen geen vreemden voor elkaar zijn.

Jana blijkt het resultaat te zijn van een zakelijke afspraak tussen Ellen en Tibo. Ellen wilde een kind en Tibo heeft haar geholpen om zwanger te worden, maar daar eindigde zijn engagement. Uiteindelijk besluit Tibo om Jana toch in zijn leven toe te laten en de twee brengen regelmatig samen tijd door.

Ondanks het leeftijdsverschil begint Jana een relatie met Bram en dat tot groot ongenoegen van haar vader. Door de vele strubbelingen besluit Bram te vertrekken. De breuk blijkt moeilijk voor Jana. Met de komst van Lowie Bomans lijkt Jana Bram eindelijk te vergeten, tot ze ontdekt dat ze zwanger is van zijn kind.

Jana besluit het kind af te staan ter adoptie. Maar wanneer Bram terugkeert, beginnen ook de moedergevoelens bij Jana te groeien. Ze kiest uiteindelijk voor Bram en haar kind maar het lot is hen niet gunstig gezind. Jack wordt doodgeboren ten gevolge van een koolstofmonoxidevergiftiging. Die liep Jana op nadat er een namaakboiler werd geplaatst door Sanitechniek. Het is het begin van een lang en zwaar rouwproces en de start van een lange zoektocht naar de schuldige die hen uiteindelijk leidt naar Luc.

Bartel Van Riet verrast Joy Anna Thielemans met onverwacht weerzien

Bartel Van Riet (30) kuste zijn liefje, Thuis-actrice Joy Anna Thielemans (21), eind november vaarwel om in z’n eentje 2,5 maanden door Italië te trekken. ‘Om er de taal, de cultuur, het eten en de landschappen te ontdekken’, zei hij toen. ‘Ik laad mijn koffer vol met werkgerief in de hoop dat ik mensen ergens mee kan helpen, in ruil voor kost en inwoon.’ Thielemans stond naar eigen zeggen ‘niet echt te trappelen voor het project, maar gunde het hem van harte’.

Maar gisteravond dook Van Riet na amper een maand tot ieders verbazing ineens op in Antwerpen. Thielemans was daar volop in de weer met haar evenement Antwerpen for Life, ten voordele van Music for Life, toen hij voor een onverwacht, ontroerend weerzien zorgde. ‘En dan plots. Staat Van Riet hier. Vroeger, veel vroeger dan verwacht. Ik breek in stukjes’, liet de actrice weten via Twitter. En ze postte er meteen een foto van hun twee bij.

Joy Anna Thielemans werd bekend bij het grote publiek door haar rol in Thuis. Maar daar blijft het natuurlijk niet bij. Tegenwoordig schittert Joy in de succesreeks "Quiz me quick".

Woensdag 15 februari 2012 doen twee nieuwe gezichten hun intrede in de soap 'Thuis'. Theater- en musicalactrice Gerdy Swennen neemt de rol van Ellen op zich. Joy Anna Thielemans speelt haar dochter, de vijftienjarige Jana.

De beautygeheimen van Joy Anna Thielemans

Welke magische crèmes en poeders gebruikt ze? En wat zijn haar beautyroutines? We vragen het aan actrice Joy Anna Thielemans.

1. Waar haalt u de inspiratie voor uw look?

“Uit fotografie. Ik kan uren op blogs, websites en in boeken van fotografen bladeren. Make-up en haar zijn altijd dingen die me aanspreken. Fotografen als Michal Pudelka - mijn liefde voor fluolipstick komt hiervan - Erwin Olaf en mijn bijbel - de i-D Magazine covers van 1980 tot 2010 - zorgen voor veel inspiratie. Die haal ik ook uit films en beautycampagnes. Onlangs zag ik de campagne van Dior met Natalie Portman en die dag gebruikte ik een eyeliner. Natalie Portman, Miranda Kerr, Blake Lively en Scarlett Johansson zijn vrouwen waar ik wat beauty betreft zeker naar opkijk.”

2. Welke beautyproducten gebruikt u?

“Ik ben een grote fan van Korres, vooral van de 3-in-1 Cleansing Emulsion. Die gebruik ik elke avond. Ook waterproof mascara gaat er zonder veel moeite af met dit product. Ik draag zowel make-up in het dagelijkse leven als voor opnames, dus ik heb vaak de Milk Proteins Cleansing Wipes van Korres op zak, de enige doekjes die ik kan verdragen.

Elke dag draag ik Daisy van Marc Jacobs. Ik gebruik deze parfum al vijf jaar en hij is echt 'eigen aan mij' geworden. Wat make-up en crèmes betreft, heb ik een dagelijks ritueel. Ik begin in bad met de Wheat-zeep voor het gezicht van Korres en daarna de Daily Microfoliant van Dermalogica. Gevolgd door de All Sensitive Moisturizer van Aveda als dagcrème, de Face & Body Foundation van M.A.C, het mineraal poeder van Aveda en blush van Korres. Mijn mascara is ‘Inimitable’ van Chanel, als nachtcrème smeer ik Rosa Mosqueta van Weleda, concealers komen van Yves Saint Laurent of Korres. Als deodorant gebruik ik Equisetum van Korres.

Als basis onder mijn lippenstift gebruik ik altijd de Korres Soft Touch Lip Pen of Rosebud lippenbalsem. Als lippenstift gebruik ik vaak Korres Mango Butter Lipstick n54, Hema Moisturising lipstick 05 of Chanel Rouge Coco 36 of 10.

 3. Wat zijn uw lievelingsbeautyadresjes?

“Cosmeticary, M.A.C. en ik koop heel veel online bij Sephora en Korres. Make-up van Chanel koop ik het liefst in een Chanelboetiek. Het hoogtepunt van iedere citytrip is een lippenstift kopen bij Chanel.”

4. Welke beautytrend zal u nooit proberen?

“Ik volg heel vaak de modeweken om make-up inspiratie op te doen. Chanel had voor hun herfstdefilé van 2013 glitters rond de ogen gesmeerd. Een ongelooflijk mooi effect maar ik vrees dat het niet goed zit en ik pleit toch altijd voor makkelijke make-up. Tattoo’s zijn ook iets waar ik nooit zal aan toegeven. Denk ik.”

5. Sport u veel?

“Ik train om de twee dagen, sinds twee maanden. Dit via een persoonlijk opgesteld programma door Wout Verhoeven en Elodie Ouedraogo. Heerlijk hoe fit je kan worden van een uurtje trainen per dag.”

5. Waar haalt u uw energie?

“Uit wat ik doe en mag doen. Ik geniet van elk moment en sta bij alle mooie momenten ook zeer vaak stil. Ik ben heel positief en dat geeft energie.”

6. Hoe wilt u eruit zien op uw zestigste?

“Gezond. Dat is iets waar ik zeer veel belang aan hecht. Zolang je jezelf in de spiegel kan zien en gelukkig bent met hoe je eruitziet, denk ik dat je blijft stralen.”

7. Hebt u een trucje om er snel beter uit te zien?

“Mascara. Als ik mascara opdoe begint mijn dag en voel ik me wakker. Zelfs als ik ziek ben draag ik mascara, om mezelf een gezonde look te geven. En mijn groot geheim om er wakker uit te zien: de ‘Lustre Drops’ van M.A.C: een bronzer die glanst om aan te brengen onder je ogen, boven je lip en net onder je wenkbrauwen.”

8. Neemt u soms iets mee uit een hotelkamer? (beautygewijs!)

“Altijd! Het is ook één van de eerste dingen die ik bekijk in mijn kamer. Ik heb een schuif vol kleine flesjes uit de hotelkamers waar ik al geweest ben. Maar meestal gebruik ik ze nooit.”

9. Nog een laatste beautytip?

“Geniet van het ‘prepping’ moment. Ik word ongelooflijk rustig en tegelijkertijd wakker van me ’s ochtends klaar te maken in de badkamer. Rustig kledij uitzoeken, in bad gaan, make-up aanbrengen. Neem tijd voor jezelf voor je jezelf aan de wereld toont, dan straal je meer.”

Joy Anna Thielemans is hot en niet vies van cocaïnehoertje of lesbische gangstergriet

Joy Anna Thielemans is niet vies van een zware rol. Eens iets totaal anders dan wat ze gewend is en zelfs een vleesklak zou de knappe sexy blondine niet afslaan.

In de P-magazine van deze week lezen we 't volgende:
Zou jij ooit de rol willen vertolken van een cocaïnehoertje of lesbische gangstergriet?
THIELEMANS: “Ja. Ik wil heel graag een rol spelen die mijlenver staat van wie ik ben. Een extreem personage waar ik mijn hart en ziel in kwijt kan en voor moet knokken. Als het moet, dan scheer ik zelfs mijn haar af.”

Of Bartel dat al dan niet zou zien zitten, daar trekt Thielemans zich geen zak van aan. In 't ergste geval trekt ze een pruik over haar dan kale knikker. "Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn job tot het uiterste wil gaan. Ik zal nooit aan iemand anders vragen of ik een rol moet aannemen. Niemand mag je beperkingen opleggen op werkvlak, behalve jij zelf."

Joy Anna kan ook genieten van de kleine dingen. Of ze het dan onbewust heeft over bepaalde lichaamsdelen van Bartel is niet geweten. Want over haar liefdesleven houdt ze de lippen stijf. 'Of Bartel ook tussen de lakens groene vingers heeft?' - "Volgende vraag!".

Thuis-acteurs gaan de pikante toer op

Thuis-acteurs Joy Anna Thielemans, Maxime De Winne, Abigail Abraham en Mathias Vergels maken deze week een spin-off van de populaire Eén-soap die zich volledig afspeelt op sociale media.
De mini-soap kadert in het Carte-Blanche-project waar de VRT jongeren wil aanzetten om televisie heruit te vinden. Gisteren verschenen de eerste beelden van deze reeks al op social media facebook, Instagram en Twitter.

Het hele gebeuren speelt zich af in Oostende en bereikte gisterenavond een climax wanneer Maxime en Joy al kussend betrapt werden. Pittig detail, in de echte soap “Thuis” spelen ze vader en dochter Al zijn deze twee zeker niet aan hun proefstuk toe zo blijkt uit een fragment uit de serie “Vermist”. “Ni Thuis” loopt nog tot en met donderdag en is te volgen via selfies op de hashtag #nithuis of de Instagramaccounts van de acteurs.

Het lijkt erop dat deze acteurs verschillende pogingen ondernemen om hun brave imago van zich af te schudden. Zo zagen we de knappe Joy Anna al in een pikant outfitje verschijnen op de cover van Humo.

De zuiderse Abigail kennen we nog van haar optreden in “Crimi Clowns” waar ze topless en naakt rond een paal stond te zwieren.

Joy Anna Thielemans: “Ik wil mijn blijdschap met iedereen delen”

Dat Joy Anna Thielemans (21) een rising star is, staat buiten kijf. Ze is jong, knap, ambitieus en creatief, kersvers lief van VRT-tuinman Bartel Van Riet maar tegelijk ook bescheiden en zo enorm dankbaar voor alles wat ze nu meemaakt. Van deze ‘Thuis’-actrice zullen we zeker en vast nog veel horen. In Jet vertelt Joy Anna niet alleen over haar werk als actrice maar ook over haar liefde voor mode.

 Vlaanderen heeft er een nieuw en verrassend showbizzkoppel bij: Bartel Van Riet (30) en actrice Joy Anna Thielemans (20), bekend van de soapserie Thuis.

Bartel was een van de meest begeerde vrijgezellen van Vlaanderen dankzij programma’s als Groenland op Eén en X-Treem op Ketnet. De tien jaar jongere Joy Anna Thielemans is actrice en bijzonder populair dankzij haar rol van Jana in de Eén-reeks Thuis.

Joy Anna Thielemans (Antwerpen, 18 augustus 1992) is een Belgische actrice.

Thielemans is vooral bekend voor haar rol als Jana Blomaert in de Eén-serie Thuis. Sinds februari 2012 maakt zij daarbij deel uit van de kernploeg van acteurs. Voordien werd ze opgemerkt door haar gastrollen in series zoals Vermist en Code 37. Thielemans was ook te zien als Sofie Sterckx in de serie Quiz Me Quick. Begin 2014 speelde ze een gastrol in Tegen de sterren op.

In 2004 en 2008 speelde Thielemans in twee theaterproducties van ZEVEN/Inne Goris, namelijk De Dood en het meisje (2004) en Naar Medeia (2008).

Thielemans begon de studie communicatiemanagement aan de Plantijn Hogeschool te Antwerpen in 2012, maar heeft die voorlopig stopgezet.

Joy Anna Thielemans heeft een relatie met Bartel Van Riet.

Hoofdrollen Joy Anna Thielemans

    Thuis: Jana Blomaert (2012-heden)
    Quiz Me Quick: Sofie Sterckx (2012)

Presentatrice Joy Anna Thielemans

    Metropolis (VPRO) op Acht (televisiezender): seizoen 4 en 5 (2012-heden)
    De Strafste School van Vlaanderen op MNM: (2013)
    Lust for life op Eén: (2013-2014)

Theater Joy Anna Thielemans

    Naar Medeia (2008) - ZEVEN/Inne Goris
    De Dood en het meisje (2005) - ZEVEN/Inne Goris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten